Services

Resilience PR

De grenzeloze kracht van merkreputatie door maatschappelijke impact

Organisaties opereren in een dynamische samenleving. Ze worden steeds vaker aangesproken en afgerekend op hun gedrag, keuzes en rol in de samenleving. Niet alleen door klanten, maar ook door medewerkers, stakeholders en ngo’s. Hierdoor gaat de rol van een organisatie verder dan het verkopen van een product of dienst of het bieden van een merkbeleving; het is de maatschappelijke relevantie die de veerkracht van de reputatie bepaalt. Een sterke merkreputatie ontstaat niet zomaar. Het gaat niet alleen om wat je doet, maar vooral om waarom je het doet en welke maatschappelijke impact je daarmee maakt.

Wij geloven dat Resilience PR hiervoor het startpunt is

Merken die dit goed doen zijn Rituals en Interpolis. Naast de missie van Rituals om via diverse wellnessproducten dagelijkse routines te veranderen in betekenisvolle momenten door aandacht te besteden aan de kleine geluksmomenten in het leven, zetten ze zich ook in voor een betere wereld. Zo introduceerden zij de 10% Profit Pledge om het welzijn van mens en planeet te verbeteren. Vanaf dit jaar besteden ze 10% van hun nettowinst aan goede doelen zoals Super Chill, Tiny Miracles en Unicef. Dit draagt bij aan een positief imago dat verder reikt dan alleen hun producten. Verzekeraar Interpolis profileert zich ook sterk op het gebied van verkeersveiligheid. Samen met stakeholders werken ze aan hun ambitie: 0 verkeersslachtoffers in 2050. Via impactvolle campagnes die gericht zijn op bewustwording en preventie zoals Smoorverliefd met Snelle en Mis Niks met Danique tonen ze hun maatschappelijke betrokkenheid en bouwen ze aan een sterke merkreputatie.

Bij numen geloven we in de nieuwe manier van PR: vanuit de kern van je organisatie verbinden met de samenleving.

Resilience Model

Met ons ‘Resilience Model’ helpen we merken en organisaties hun maatschappelijke thema te ontdekken dat past bij het DNA van de organisatie. Het thema vormt de basis waarop we op lange termijn maatschappelijke impact kunnen maken. Nadat we het passende thema hebben gevonden ontwikkelen we een strategie met tactieken en storytelling passend op de verschillende doelgroepen van de organisatie en geschikt voor verschillende kanalen. Van creatieve PR campagnes, CEO-positionering, interne communiatie of TikTok-campagnes.  

Onze analyse richt zich op vier pijlers

Importance: hoe belangrijk is het thema in de samenleving?

Value aligned: past het bij de kernwaarden van het bedrijf? Is dit topic passend bij het DNA van de organisatie?

Neglected: is het maatschappelijke thema al omarmd door andere gelijkwaardigebedrijven?

Doable: Kunnen we er meetbare resultaten aan koppelen?

The Result

Merken die niet alleen overleven in crisistijd maar er sterker uitkomen. Merken met stakeholders die ze steunen wanneer het moeilijk wordt, omdat ze voelen dat het verhaal klopt.

CONTACT

Het is tijd om je merk weerbaarder én menselijker te maken

Vraag je je af hoe je de maatschappelijke initiatieven van je organisatie effectief kunt communiceren? Of ben je nog op zoek naar de juiste initiatieven die aansluiten bij de waarden van je bedrijf en weet je niet waar je moet beginnen? Wij komen graag langs voor een kop koffie.

Curious what numen can do for you?
Let's Connect