Oud-NOS journalist, presentator en mediatrainer Frank du Mosch en PR-experts Stijn Zwinkels (voormalig Managing Director ACE PR/Glasnost) en Kirsten Peterse (voormalig Account Director ACE PR/Glasnost) bundelen krachten in een nieuw PR-bureau: numen. Het bureau richt zich op het weerbaar maken van merken door organisaties te laten communiceren vanuit zowel maatschappelijke meerwaarde als commerciële doelen. Hiervoor hanteren ze een integrale aanpak waarin PR het vertrekpunt is voor creatieve corporate campagnes, thought leadership, stakeholder management en interne communicatie. Numen werkt voor Rituals en verzorgt de creatieve corporate communicatie op nationaal en wereldwijd niveau. Met deze founding client beleeft het PR-bureau een vliegende start.
Numen, Latijn voor grenzeloze en onzichtbare kracht, is gevestigd naast het mediapark in Hilversum. Gedreven door een passie voor journalistiek en de overtuiging dat PR beter kan, introduceert numen het zelfontwikkelde Resilience Model. Hiermee wordt duidelijk welke maatschappelijke thema's waardevol zijn voor een merk om zich aan te verbinden, en over te communiceren, met als resultaat een weerbare en toekomstbestendige reputatie
“Onze eerdere samenwerking bewees niet alleen dat we elkaar perfect aanvullen en impactvol werk maakten, maar ook dat we ontzettend met elkaar en klanten kunnen lachen. Daarom voelde het starten van een eigen bureau als een logische stap. Frank stelt als oud-journalist de vragen die intern niet meer worden gesteld, en kan het commerciële verhaal feilloos omzetten naar een maatschappelijk en nieuwswaardig verhaal,” zegt Zwinkels.
“Stijn en ik weten dit vervolgens te vertalen naar een ijzersterke strategie en pr-campagnes. Dit hebben we jarenlang gedaan voor de grootste merken in Nederland op het gebied van lifestyle, retail, tech, financiële dienstverleners en FMCG. Mijn hart gaat echt sneller kloppen nu we creativiteit en commerciële boodschappen combineren met AI en maatschappelijke impact”, vult Peterse aan.
Du Mosch stelt: “Jarenlang heeft Stijn meegebouwd en leidinggegeven aan een van de toonaangevende PR-bureaus van Nederland. Kirsten brengt oog voor detail, snapt het nieuws op nieuwe kanalen en zelf breng veel ervaring, maar ik ben juist een jonge hond in het PR-vak. Samen hebben we enorm veel zin om onze kennis en ervaring te delen met onze klanten.”
Het bureau werkt volgens het ‘mediatraining first’-principe. Hierbij is mediatraining geen eenmalige voorbereiding voor een mediaoptreden, maar een strategische sessie waarin het kernverhaal van een organisatie bloot wordt gelegd en vertaalt naar een actueel en geloofwaardig verhaal naar buiten. Met ruim 23 jaar ervaring als mediatrainer brengt Frank kennis van veel sectoren. Ook ondersteunt het drietal bedrijven met CEO-positionering, crisiscommunicatie en woordvoering.
Dankzij de slimme inzet van AI heeft het senior team van numen meer tijd voor strategische, creatieve en persoonlijke interactie. Eentonige taken worden geautomatiseerd, waardoor het team zich kan richten op wat de meeste waarde toevoegt: klantrelaties, journalistieke contacten en strategische advisering. Dit resulteert in een kleiner, toegewijd accountteam dat efficiënter werkt.
numen (Latijn voor ‘grenzeloze, onzichtbare kracht’ ) is een PR-bureau gevestigd naast het Mediapark in Hilversum. Het bureau is opgericht door oud-journalist en mediatrainer Frank du Mosch en PR-experts Kirsten Peterse en Stijn Zwinkels. Het bureau specialiseert zich in het versterken van merkreputatie via PR en heeft klanten als Rituals en Google in hun portfolio.
Contactgegevens:
info@numen.amsterdam
06 1543 6540